UX Romandie meets COMEM+

Quand : 26 février 2013
Quoi : Workshops
Conférence
Où : HEIG-VD, Yverdon-les-Bains
Pour qui : Tout le monde

Le département COMEM+ de la HEIG-VD s’associe à UX Romandie pour vous proposer un événement centré sur l’expérience utilisateur et l’ergonomie web. 5 workshops (en parallèle) et une conférence vous sont proposés. Vous trouverez ci-dessous le programme, la liste des workshops, des infos sur la conférence et le formulaire d'inscription

 

Programme

Programme de l'événement
Heure Activité
15h30 Ouverture des portes
16h00 Workshops
18h15 Short talks ex-étudiants COMEM+
18h45 Pause collation/apéro
19h45 Conférence "People, not process: The craft of being heard" Ian Fenn
21h15 Fin conférence suivi d’un apéro de réseautage

Infos conférence

"People, not process: The craft of being heard"

Ever had the feeling you’re pounding the closed door of common sense? Have you been left crestfallen after stakeholders over-ruled your thoughtful and heavily researched recommendations?

Drawing on his 16 years of design experience and the latest research, Ian will spend this session revealing the key secrets to being heard.

If you follow his advice, your designs will never be the same again.

Ian Fenn (Chopstix Media) (@ifenn)

IanFenn

Ian Fenn designed his first digital interface in 1988 at the University of Surrey, but it wasn’t until eight years later that his formal UX career began with work for the UK’s first digital agency, Intervid. There he contributed to the groundbreaking launch of RealVideo, the world’s first cross-platform solution for delivering real time video over the Internet.

Breakthroughs continued at the BBC a year later, where achievements included a month-long web outside broadcast from the Edinburgh Fringe Festival and creation of one of the UK’s first blogs. His personal site, the Chinese food website Chopstix, was also singled out for praise in the UK’s annual ‘Yell’ web awards.

For the past seven years Ian has worked as an independent UX consultant for everyone from startups to major corporates.  Clients such as BT, Virgin Media, LexisNexis, and agencies such as M&C Saatchi and Conran Design Group have recognised his ability to consistently exceed project targets through intelligent and thoughtful interaction design.

Infos workshops

  • Rentrer dans la tête de vos utilisateurs grâce aux statistiques de fréquentation

    Simon Farine (@simon_bricolo)

    Matériel conseillé: un ordinateur et un accès à un compte Google Analytics

    Google Analytics, l'outil de statistiques de fréquentation le plus populaire, peut être décourageant avec son interface touffue et la quantité de données et d'options disponibles. Simon Farine montrera comment se focaliser sur quelques indicateurs bien précis pour mieux comprendre les besoins des utilisateurs de votre site internet. 

  • Prototyping for Mobile (workshop in english) (complet)

    Memi Beltrame (@bratwurstkomet)

    This session looks at the challenges we are facing when prototyping for mobile and gives an overview about the tools and handy helpers that you can use to deliver tappable, sharable and testable prototypes.

  • Les délivrables: comment moduler leur format pour améliorer leur utilisation (complet)

    Sophie Freiermuth (@wickedgeekie)

    Malgré la conviction de certains que toute documentation est superflue, et seul le produit final sous forme de code et de produit livré compte, dans le cadre du développement technique de projets digitaux (sites internet, applications mobiles, interfaces type kiosque, etc), la documentation est essentielle pour beaucoup de partenaires car elle leur permet une vision anticipée de la démarche et du résultat. Les spécialistes de l'expérience utilisateur utilisent une gamme de résolutions pour leurs délivrables, du croquis à la documentation de haute-fidélité, afin d'appliquer toujours le degré de détail nécessaire. Dans cet atelier, nous parcourrons cette gamme afin de comprendre comment un simple croquis sur un coin de feuiller peut s'avérer être une forme plus efficace de documentation que 120 pages de spécifications techniques. Cet atelier sera pratique, et vous mettra en jeu afin de vous permettre d'apprécier l'effort comme le résultat, et de vous aider dans vos projets futurs.

  • Responsive Design (complet)

    Pierre Spring (@shvi)

    Vous avez sûrement déjà entendu parler de responsive design. Ce que vous ne savez pas est l'extrême facilité avec laquelle vous pouvez rendre votre site web responsive.

    Dans ce workshop nous traiterons brièvement la théorie du responsive design et puis on jouera avec. Nous ferons un petit site web responsive et une application web responsive.

  • UX Design Principles (workshop in english) (complet)

    Tanya Wüthrich (@zwitscherlise) et Valérie Vuillerat (@valeriewow)

    There are three responses to a piece of design– yes, no, and WOW! Wow is the one to aim for. Milton Glaser (Designer)

    Interaction design is a multi-­faceted discipline that links static communications together to form an experience. Understanding the basic UX design principles is core to designing websites that are not only aesthetically pleasing but that actually solve business problems and bring delight to their users.

    Anyone designing web-­based projects today requires a basic understanding of interaction design principles. In our workshop we offer some insight into the most important principles in designing a great experience.

Inscription obligatoire

Fill out my online form.

Contactez-nous

Fill out my online form.

Accès

Aula - Route de Cheseaux 1
CH-1401 Yverdon-les-Bains
+41 (0)24 57 63 30
www.heig-vd.ch/contact

 

Vous retrouvez le plan d'accès dans le flyer en haut de cette page.

 

Partenaires

cardinaux-vins-logopassionnement-chocolat-logo